Az internetről puskáznak az újságok

Infostart
2007. május 18. 20:27
Az internetes portálokhoz hasonló tipográfiai elemekkel is igyekeznek a lapok megnyerni a fiatal olvasókat - mondta el az InfoRádió Aréna című műsorában Hann Endre, a Medián Közvéleménykutató Intézet ügyvezető igazgatója. A Szonda-Ipsos véleménykutatási igazgatója szerint lehetséges előnyösen párosítani a nyomtatott és az internetes tartalmakat.

Gábos Zsuzsa, a Szonda-Ipsos véleménykutatási igazgatója közölte: a minőségi lapok olvasottsága világszerte folyamatosan csökken, a bulvárlapoké nő.

Erre a közéleti újságok fiatalítással igyekeznek válaszolni, mert sokan már el sem sajátítják a komoly lapok olvasását - tette hozzá.

A Medián ügyvezető igazgatója szerint megfigyelhető a politikai lapok bulvárosodása, és internetesedése, vagyis olyan képi, tipográfiai elemeket használnak, amelyek jobban megragadhatják a fiatalok figyelmét.

A politikai lapok példányszámról a Szonda-Ipsos véleménykutatási igazgatója azt mondta: a négy-öt évvel ezelőtti drámai zuhanásból mára egy lassabb csökkenés lett, jelenleg a Népszabadság 430 ezer, a Magyar Nemzet 170 ezer embert ér el naponta.

Hann Endre kiemelte: az újságok azt is felismerték, hogy már nem lehet a hírekre építeni, hiszen a rádió, televízió és az internet is gyorsabb, így inkább az elemző- és vélemény újságírás elemeivel igyekeznek megnyerni az olvasókat.

Gábos Zsuzsa szerint hasznosan össze lehet kapcsolni az online és offline tartalmakat, a hírekről gyorsan beszámolhatnak a honlapjukon, a nyomtatott újság pedig elemez.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Az Aréna vendégei az újságolvasási szokásokról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást