A szervezők több tízezer résztvevőre számítanak. A fokozottabb érdeklődés annak is köszönhető, hogy kerékpáros kultúra változóban van a fővárosban - mondta az InfoRádióban Kürti Gábor, hozzátéve: a fővárosban évről évre megkétszereződik a biciklin közlekedők száma.
A felvonulás szervezője elmondta, elsősorban a "bátor" fiatalokra jellemző ez a közlekedési forma, de kezdenek megjelenni a kosztümös lányok, és egyre divatosabb a rózsaszín városi bicikli is. Szerinte Budapesten még csak most kezd elterjedni ez a kultúra, de már most majdnem minden belvárosi kereszteződésben lehet látni bicikliseket.
Amszterdamban vagy Koppenhágában a nyakkendős, öltönyös férfiak, és a magas sarkú cipőt viselő nők is bringára ülnek. Kürti Gábor úgy véli, ez előbb-utóbb Magyarországon is megszokott lesz, mint ahogy az is, hogy fiatal édesanyák a kerékpárjukra utánfutót akasztanak, és azon viszik gyerekeiket az óvodába.
Kürti Gábor azt állítja: Budapesten a szabályok betartásával biztonságosan lehet kerékpározni, bár hangsúlyozta: a szabályok nem védik a bicikliseket. Hiába van elsőbbségük a KRESZ szerint, ha ezt az autósok nem adják meg.
Arra is figyelni kell, hogy a kijelölt kerékpárúton gyakran kiskutyákat sétáltatnak, hosszú pórázon.
Vannak még konfliktusok - mondja Kürti Gábor, aki azonban reménykedik, hiszen szerinte minél több ember ül biciklire, annál befogadóbb a város.
A Critical Mass felvonulást már több éve megtartják a kerékpárosok azért, hogy népszerűsítsék a biciklis közlekedést, és elérjék, hogy a bringások egyre nagyobb teret nyerjenek a fővárosban.
Budapesten nagyjából 160 kilométerre tehető a kerékpárutak hossza, ezek egy része azonban vagy olyan járdán vezet, amelyet a gyalogosok is használnak, vagy úttestek szélén jelölték ki, így gyakran autók parkolnak rajta.