Egyre többen mennek irodákkal nyaralni

Infostart
2007. április 16. 07:23
Egyre többen üdültek utazási irodákkal külföldön, egyre nagyobb tehát a bizalom az utazásszervezők iránt, ugyannakkor vannak, akik panaszkodnak a szolgáltatásokra - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének elnöke.

A konkrét minőségi panaszokat a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség nem vizsgálja, egyebek mellett az árképzést azonban igen - mondta el az InfoRádiónak Molnár Gabriella. A felügyelet legutóbbi vizsgálata során azt nehezményezte, hogy az irodák a gyermekkedvezményt a teljes ár százalékában adják meg, és külön szerepeltetik a repülőtéri illetéket.

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének elnöke szerint nem szolgálja a fogyasztók érdekeit, ha ilyesmi miatt megbírságolják az irodákat, amelyek ráadásul nem is tehetnek másképp.

Molnár Gabriella emléztetett arra, hogy amikor januárban kiadják az utazási katalógusokat, még nem is tudják, mennyi lesz például szeptemberben a repülőtéri illeték, hiszen azt a légitársaságok, illetve a repülőterek határozzák meg. Az pedig Európa-szerte bevett szokás, hogy a gyermekkedvezményt a teljes ár százalékában határozzák meg - tette hozzá.

Hiába értett egyet a kérdésben az utazási irodákkal az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium illetékes szakállamtitkára, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelet nem fogadta el az érvelésüket.

Az utazók konkrét minőségi panaszaival egyébként a felügyelet nem foglalkozik. Ha az utas és az utazási iroda nem tud megegyezni, akkor bírósághoz kell fordulni, nincs más fórum.

Ez egyébként nem gyakori, mert az utazási irodák igyekeznek valamilyen formában, utazási utalvánnyak vagy pénzvisszafizetéssel, kártalanítani a panaszos ügyfelet - hangsúlyozta Molnár Gabriella.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást