Az ellenzéki párt szóvivője úgy véli: Gyurcsány Ferenc miniszterelnök évente 100 milliós nagyságrendű összeget akar költeni a kormányzati kommunikációra és saját maga népszerűsítésére.
Szijjártó Péter azt mondta: az öt új kommunikációs vezető bére több mint 70 millió forintot tesz ki évente, és ebben nincs benne az infrastruktúra és a reklámtermékek kiadásának költsége.
Az öt új embernek, a kabinetfőnök-helyettesnek, a stratégiai kommunikációs főigazgatónak, a marketingkommunikációs igazgatónak, a PR-igazgatónak és a szakpolitikai igazgatónak az lesz a feladata, hogy megmagyarázza, miért jó tandíjat, vizitdíjat, kórházi napidíjat, nagyobb gázszámlát és több adót fizetni - emelte ki Szijjártó Péter.
Ez egy közepes reklámcég éves költségvetése, vagyis elmondható, hogy a Magyarország Rt.-n belül létrejött a reklámozással foglalkozó leányvállalat - tette hozzá Szijjártó Péter.
A fideszes országgyűlési képviselő kiemelte: a szavahihetőség és a hitelesség nem egy áru, azt csak szavahihető és hiteles politikával lehet megszerezni.
A Kormányszóvivői Iroda reagálásában leszögezte: a Fidesz-kancellária egyetlen évben költött annyit kommunikációra, mint a mostani koalíció négy év alatt összesen.
A közlemény szerint a "Fidesz politikai pr-akciójának" az a célja, hogy fenntartsa a botránypolitizálást.
A szóvivői iroda szerint az ellenzék vezetőinek érdekét minden jel szerint az szolgálja, ha a politika önmagával foglalkozik, ahelyett, hogy az emberek és az ország valós problémáira keresné a megoldást.