Egy évtizednyi közös munka után távozik posztjáról a 4-es metró projektigazgatója, Gulyás László. Utóda Balogh Árpád, a MÁV jelenlegi főosztályvezetője lesz.
Egyéves késésben van a 4-es metró építése, így legkorábban 2010 legvégén szállítanak majd utasokat a vezető nélküli szerelvények az Etele tér és a Baross tér között - közölte a főpolgármester.
A metró Bosnyák térig tartó szakaszán pedig várhatóan 2012 utolsó hónapjaiban lehet majd utazni - tette hozzá Demszky Gábor.
Bejelentette azt is, hogy a metróalagút fúrása április első hetében indul meg.
A városvezető közölte még: a tervezetthez képest a beruházásnak eddig 43,1 milliárd forint a "túlköltsége".
Demszky Gábor elismerte, hogy "késésben vagyunk" más országokhoz képest. Mint mondta, ma már nem csak a nyugat-európai városok, de Bukarest és Moszkva is előttünk jár.
Tarlós: Demszky adjon választ
Tarlós István, a Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke hétfőn azt mondta: a budapestiek a főpolgármester egyértelmű válaszát várják a metróberuházással, annak finanszírozásával kapcsolatban.
Korábban a Fejlesztéspolitikáért Felelős Kormánybizottság közölte: jelenleg háromoldalú tárgyalások folynak a metró megvalósításának, részben EU-támogatásokból történő finanszírozásáról, illetve annak lehetőségeiről a főváros, az Európai Bizottság és a magyar kormány között.