Egyre több külső kerület szeretné bevezetni a fizetős közterületi parkolást, mert az ingázók P+R parkolónak használják a köztereiket.
Az InfoRádiónak nyilatkozva az újpesti és az óbudai polgármester is kijelentette, hogy "védekezniük kell" az agglomerációból érkezők autóival szemben.
Bús Balázs III. kerületi polgármester szerint az ingázók P+R parkolónak tekintik a városrészt, Derce Tamás újpesti vezető pedig azt szeretné, ha a főbb területeken csak az újpestiek parkolhatnának ingyen.
Szirmay Tamás, a fővárosi önkormányzat parkolásfejlesztéssel foglalkozó cégének vezetője elmondta, hogy erre reagálva megkezdték egy új, egész Budapestet magában foglaló parkolási rendszer kidolgozását.
Hozzátette, hogy nemcsak a két említett kerület, hanem Kispest, Zugló és Budafok vezetése is szeretne hasonló lépéseket tenni, sőt Budapest minden kerületét érinti a probléma.
Az összes kerületben van ugyanis olyan csomópont, ahol már nem lehet parkolóhelyet találni: a helyi lakosok nem tudnak beállni a parkolóhelyekre, mert azt mások már elfoglalták előlük.
Az új koncepciónak foglalkoznia kell azzal is, hogy ha a kerületek centrumában fizetős zónákat alakítanak ki, akkor azok az eddigi tapasztalatok szerint burjánzani, terjeszkedni kezdenek.
Szirmay Tamás arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer "összenőnek" Budapesten a fizetős területek, azt válaszolta: adott a felelet, meg kell nézni Bécs térképét.
Ott - mint Európa más nagyvárosaiban - a belvárosból kitiltották az autókat. Ezt a zónát körülveszi egy mélygarázsokból, parkolóházakból álló gyűrű, amelyet a város szélén egy P+R parkolókból álló hálózat ölel körbe.
A mélygarázsok és a P+R parkolók közötti részeket pedig többé-kevésbé kitöltik a közterületi fizetős parkolási zónák. A szakértő szerint Budapestnek is hasonló rendszert kell kialakítania.