Gyurcsány már március 15-re hangolja a közvéleményt?

Infostart
2007. március 6. 07:01
Az InfoRádió által megkérdezett politikai kommunikációs szakértő szerint a miniszterelnök külföldi lapinterjúi a hazai sajtónak szólnak, az elmondottak ugyanis így nagyobb nyilvánosságot kapnak.

Fűrész Gábort annak kapcsán kérdezte meg az InfoRádió, hogy Gyurcsány Ferenc három napon belül két tekintélyes európai napilapnak is nyilatkozott. A szakértő szerint a kormányfő célja, hogy egy esetleges március 15-ei rendbontást az ellenzék felelősségévé tegyen.

Szavai szerint, ha a kormányfő egy hazai lapnak adna exkluzív interjút, azt nem venné át a teljes magyar sajtó, és a szavainak is sokkal nagyobb súlyt adnak, ha azok egy mértékadó nemzetközi lap hasábjain olvashatók - mondta a szakértő.

Fűrész Gábor hozzátette: Gyurcsány Ferenc jelenlegi kommunikációs stratégiájának középpontjában az áll, hogy a Fideszt és az antiszemitizmust összemossa. Mint mondta, az antiszemita kártya elővétele előhangolást jelent a március 15-ei eseményekre.

Funkciója pedig az, hogy ha még a bekövetkezés előtt megadjuk az esemény értelmezését, akkor a nézők szemében összekapcsolódik a két dolog, a felelősség pedig az ellenzék irányába tolódik el. Fűrész Gábor hangsúlyozta: már az is egy kommunikációs termék, ha előzetesen beszélnek arról, hogy a nemzeti ünnepen zavargások várhatók.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Összefoglaló az interjúból
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást