A fekvőrendőrök roncsolják az autókat

Infostart
2007. február 11. 07:45
Több ezer mesterséges bukkanó, azaz fekvőrendőr rontja a gépjárművek műszaki állapotát, különösen, ha a magasságuk meghaladja az előírásokat - jelentette ki a Magyar Közlekedési Klub elnöke az InfoRádióban.

A budapesti kertvárosi utcákban több ezer forgalomlassító bukkanót építettek, a kerületi önkormányzatok kezdeményezésére.

Ahány kerület, annyiféle megoldás van. Valahol terméskőből építik, máshol az aszfaltburkolatot emelik meg, de találkozhatunk lecsavarozott fémbukkanókkal is. Ezek többnyire 30 kilométer/órás sebességkorlátozást követelnek meg.

Aki nem tartja be a sebességhatárt, jelentősen roncsolhatja járművét. Károkat okoznak azok a fekvőrendőrök is, melyeket nem a műszaki előírásoknak megfelelően építettek, és a magasságuk meghaladja a lehetséges értéket - mondta el a Magyar Közlekedési Klub elnöke.

Az egyik fekvőrendőr formula 10 centiméter magas, és 3,6 méter hosszan elnyújtott körszelet alakú; de van más lehetőség is, egy kis ugratóval, egy 10-es, 20-as lejtővel felmenni egy maximum néhány centis szegélymagasságra, és utána 4-5 méter hosszon vagy 10 méter hosszon haladni - részletezte a lehetőségeket Mészáros Péter.

A közlekedési klub elnöke hozzátette: amennyiben a szabálytalanul épített bukkanó károkat okoz egy gépjárműben, a sofőr tanúk jelenlétében, a helyszínen készítsen jegyzőkönyvet, majd forduljon kártérítésért a közútkezelőhöz.

Ugyanakkor az ilyen esetek ritkák, mivel a fekvőrendőrök főleg hosszú távon károsak, a megnövekedett rezgésterhelés miatt.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást