Tragikus vonatbaleset Szőnynél: szétszakadt a mozdony

InfoRádió / MTI
2007. február 7. 07:11
Egy ember meghalt, nyolc másik pedig megsérült, amikor egy személyvonat utolért egy tehervonatot, majd összeütközött vele Almásfüzitő és Komárom között. A fémhulladékot szállító teherszerelvény három kocsija kisiklott, ebből kettő keresztbefordult, így elzárja mindkét vágányt. A mentés elhúzódhat, hiszen a felsővezetékek is leszakadtak.

A mozdonyvezető életét vesztette, nyolc másik ember pedig megsérült abban a vonatbalesetben, amely kedden nem sokkal 19 óra előtt történt Almásfüzitő és Komárom között.

Az utasok, továbbá egy vasutas akkor sérült meg könnyebben, amikor a szerelvények összeütközésekor a kocsikban elestek - közölte a mentőszolgálat szóvivője.

Győrfi Pál hozzátette: a mentők a sebesülteket a komáromi kórházba szállították.

Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője szerint a balesetet az okozta, hogy a Tatabánya és Bécs között közlekedő nemzetközi személyvonat utolért egy tehervonatot.

Szétszakadt a mozdony

"A személyvonat mozdonya az ütközés következtében szétszakadt (...) hosszabb ideig használhatatlan lesz a Bécs-Budapest vasútvonal" - mondta Czibik József, a Komárom-Esztergom megyei katasztrófavédelem helyszínen lévő igazgatója.

A fémhulladékot szállító teherszerelvény három kocsija kisiklott, ebből kettő keresztbefordult, így elzárja mindkét vágányt. A mentés várhatóan egész éjszaka tart majd, hiszen a felsővezetékek is leszakadtak.

Egyelőre tisztázatlan okokból

A MÁV szóvivője elmondta, hogy a Tatabánya-Győr-Hegyeshalom- Bécs vonalon közlekedő nemzetközi személyvonat egyelőre tisztázatlan okok miatt érte utol az ugyanezen a pályán 15 km/ órás sebességgel közlekedő tehervonatot.

Kavalecz Imre hozzátette: az ütközés után ugyan a személyvonat a pályán maradt, de a mozdony és az első kocsi megsérült. Az utasokat busszal szállítják.

A vonalon szünetel a vasúti forgalom, a Budapest és Győr között közlekedő belföldi és nemzetközi vonatok 1-1,5 órát késnek, mert Székesfehérvár, Kisbér és Komárom felé kerülnek - közölte az InfoRádióval a szóvivő.

Kavalecz Imre elmondta: nem tudják még pontosan, miért történt a baleset, de biztosan nem igaz az az információ, amely szerint a katasztrófa azért következett be, mert a tehervonatok hátuljáról a MÁV leszerelte a lámpákat.

A MÁV szóvivője közölte: a vonatok végén úgynevezett zárjelző tárcsa van, régóta nem használnak már lámpát sem Magyarországon, sem az európai országokban.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Gyõrfi Pál, mentõk
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Kavalecz Imre, MÁV
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Dobson Tibor, katasztrófavédelem
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást