"A civilizáció ára" - fordulat az Egérút-perekben

Infostart
2007. február 6. 12:51
Fordulat következett be az úgynevezett Egérút-perek kapcsán - tudta meg az InfoRádió.

A Legfelső Bíróság hatályon kívül helyezte az eddigi bírósági ítéleteket, amelyek szerint a fővárosi önkormányzatnak milliárdos kártalanítást kellett volna fizetni az Andor utca környéki lakosoknak a megnövekedett forgalom miatt, és új eljárást kezdeményezett az ügyben.

A döntés 2 percsoportban közvetlenül mintegy 220, szélesebb körben pedig közvetve 500 lakossági felperest érint, akik összesen mintegy 1,5 milliárd forintra perlik a fővárosi önkormányzatot.

A felperesek problémája az, hogy a főváros az Andor utcai lakótelepre terelte a Lágymányosi-híd forgalmát, a megnövekedett zaj és füst pedig csökkentette ingatlanaik értékét. Az első- és másodfokú bírósági döntés a lakosoknak adott igazat, de most elölről kezdődik a vita.

Tiba Zsolt főjegyző szerint az, hogy a Legfelső Bíróság így döntött, a főváros igazát bizonyítja.

"Jogászként az tudom mondani, hogy az esetleges értékcsökkenést nem a fővárosi önkormányzatnak kell megfizetni, a magánvéleményem pedig az, hogy ez a civilizáció ára" - tette hozzá.

Tiba Zsolt közölte, hogy számos esetben nem hogy értékcsökkenést, hanem értéknövekedést hoz egy ingatlantól nem messze megvalósuló infrastrukturális beruházás. Hozzátette, hogy a főváros nem követett el jogi hibát az építési engedélyeztetés során sem.

Czirmes György, az érintett 500 felperes lakos jogi képviselője szerint azért indul új eljárás, mert a főváros nem tudta bizonyítani, hogy a legmegfelelőbb nyomvonalon vezette el a Lágymányosi híd budai forgalmát.

"Az eredeti Hamzsabégi úti nyomvonalon ötvenszer kevesebb ingatlant érintett volna a forgalom által keltett környezetszennyezés, ezért az lett volna a megfelelő irány a híd és az M7-M1-es autópálya között" - mondta.

Czirmes György úgy véli, hogy az alperes önkormányzat az új eljárás során sem tudja bizonyítani, hogy jó nyomvonalat választott, ezért fizetnie kell.

A jogi képviselő arra a felvetésre nem válaszolt, hogy a kilencvenes évek elején pont azért kellett a Hamzsabégi útról más irányba terelni a Lágymányosi híd budai lehajtóját, mert óriási lakossági és civil tiltakozás tört ki a beruházás miatt.
Az új eljárásra utasított ügyben becslés szerint még legalább két évig nem lesz döntés.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Egérút-perek
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Egérút-perek
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást