Az új közbeszerzési pályázat hasonló lesz az eredetihez, ám a lebonyolítását lényegesen gyorsabb átfutási idővel képzeli el a BKV, mint a korábbi, érvénytelenített eljárásét - mondta az InfoRádiónak Kós András.
A legkorábban azonban így is csak 2007 áprilisában köthetik meg a nyertes pályázóval a szerződést, és azután legalább egy évbe telik, amíg működőképes lesz a rendszer.
Az eredeti tervek szerint a csipkártyás jegyellenőrző rendszer kiépítését már jövő év elején megkezdték volna a kis földalattin, és 2007 végére minden metróvonalon működött volna.
A BKV szerint a 60 milliárdos beruházás 12 év alatt térül majd meg, ebben azonban kételkedik a főváros vezetése.
Arra a kérdésre, hogy ennek ellenére miért ragaszkodnak az új rendszerhez, Kós András úgy válaszolt: csak az lehet a vita tárgya, hogy bekövetkezik-e az a nagymértékű "blicceléscsökkenés", amit a BKV vár.
"Ma reálisan 15-20 százalék között van a bliccelés mértéke. Mi azt feltételezzük, hogy 6 százalékkal tudjuk ezt csökkenteni azzal, hogy a metróállomásokat és a forgalmasabb hévállomásokat lezárjuk. Ez nem túlzás" - vélekedett Kós András.