A Szonda Ipsos kutatási igazgatója az InfoRádióban elmondta: hat fogalom ismertségét mérték, arra kérték a válaszadókat, hogy különböző technológiákhoz társítsák a fogalmakat.
A legkevésbé ismert fogalomnak a hot spot (vezeték nélküli internet-csatlakozási lehetőség) és a set top box (főleg digitális adás fogadását lehetővé tevő szerkezet) bizonyult, de nem sokkal ismertebb a 3G (nagy sávszélességű mobilszolgáltatás, amely multimédiás használatra is alkalmas) és a Skype (ingyenes internetes telefonálás) is ide tartozik.
Ebben a csoportban a helyes társításoknak az aránya 20 százalék alatti - ismertette az adatokat Peczöli Irén.
A legjobban ismert fogalmak a modem (a számítógép internet csatlakozását biztosító szerkezet) és a dekóder (lehetővé teszi a kódolt adás nézését) bizonyultak, ezeket a megkérdezettek mintegy negyven százaléka társította a megfelelő technológiához.
A kutatási igazgató szerint az ismertségre a tárgyak életciklusa, használati ideje van a legnagyobb hatással.
Az új technológiák hívószavaira építő marketingkampányok elsősorban az úgynevezett innovátor réteg megnyerésében segíthetnek; a tömeges felhasználás időszakában pedig komplex módon meghatározható előnyöket lehet a segítségükkel egy-egy szóval, illetve rövid kifejezéssel jelölni - fogalmazta meg a felmérés reklámszakma számára hasznosítható tanulságát Peczöli Irén.