Nincs vészforgatókönyv arra az esetre, ha beszakad a Margit híd

Infostart
2006. október 16. 17:32
Nagydarab, kiálló vastámaszokkal megkezdték a Margit híd korlátjának megerősítését. Ullrich András, a Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. főosztályvezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy az igazi veszélyt a hídra azok a túlméretes járművek jelentik, amelyek alatt beszakadhat az út pályalemeze. Ilyen esetre azonban vészforgatókönyv sem készült.

A korrózió kikezdte a Margit híd korlátját is, így a négyszáz korlátoszlop felét megerősíti a fővárosi közterület-fenntartó - mondta az InfoRádióban a cég illetékes főosztályvezetője.

Ullrich András elismerte: a fémtámaszok meglehetősen kiállnak a korlátból, így balesetveszélyesek lehetnek a járdán közlekedőkre, ám direkt azért, hogy elkerüljék a baleseteket, feltűnő színűre festették a támaszokat.

A főosztályvezető a híd egyre sürgetőbbé váló felújítása kapcsán megjegyezte: bízik abban, hogy amint elkészült a Szabadság híd felújítása és az M0-ás északi híd, azonnal nekikezdhetnek a Margit híd felújításának.

Ullrich András hozzátette: korábban már 250 helyen alátámasztották a híd pályalemezeit, nehogy azok beszakadjanak. Így is veszélyt jelenthetnek azonban az engedély nélkül behajtó túlméretes, túlsúlyos járművek.

Ezeket ugyan lkitiltották a hídról, és nappal nem is merészkednek rá, de éjszaka előfordulhat, hogy valaki egy ilyen járművel felhajt a hídra.

Bár a mérnöki ügyeletet mindig tart a cég és a főváros is, egy ilyen konkrét esetre nincs vészforgatókönyve a fővárosi közterület-fenntartónak - mondta az InfoRádió kérdésére Ullrich András.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást