A környezetvédelmi felügyelőségek miatt csúszik a körgyűrű építése

Infostart
2006. október 13. 17:43
A környezetvédelmi hatóság hibája miatt kell leállítani az M0-ás autópálya építését mondta el az InfoRádiónak Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya Rt. környezetvédelmi szakértője.

Rossz helyen szerepeltette az első és másodfokon eljáró környezetvédelmi hatóság, hogy az M0-ás körgyűrű keleti szektorán, a 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszon az egyik tervezett csomópontot mégsem építik meg.

Ez volt az a formai hiba, amely miatt szeptember végén a Fővárosi Bíróság hatályon kívül helyezte a 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, majd a Közlekedési Főfelügyelet felfüggesztette az építkezést.

Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya Rt. környezetvédelmi szakértője elmondta, hogy az engedélyeztetési eljárás előtt elkészített környezeti hatástanulmányban még szerepelt a kérdéses csomópont, a környezetvédelmi engedélyben azonban a korábbi közmeghallgatások és egyeztetések eredményeként már nem.

A környezetvédelmi engedélyből már kimaradt a Timúr utcai csomópont.

Simonyi Ágnes hozzátette, hogy a környezetvédelmi engedélyt első fokon a Közép Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség, másodfokon pedig az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség készítette.

Az említett csomópontot mindkét hatósági szerv a Fővárosi Bíróság által kifogásolt helyen szerepeltette. A Közlekedési Főfelügyelet egyébként pénteken már megindította az új építési engedélyezési eljárást.

A Nemzeti Autópálya Rt. egyelőre nem tervezi, hogy kártérítést igényel a hibázó hatóságoktól. Béni Gyöngyi, a társaság szóvivője azt mondta: arról nincsenek számításaik, hogy mennyibe kerül az építés 60 napos leállítása.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást