A testület egyúttal hatályon kívül helyezte a Környezetvédelmi Főfelügyelőség korábbi engedélyét.
A bíróság indoklása szerint ellentétes a jogszabályokkal az, hogy az első fokú környezetvédelmi határozatban az érintett nyomvonalon négy csomópont megépítése szerepelt, míg az építési engedélyben már csak három.
A Fővárosi Bíróság úgy látja, hogy ez növelheti a környezetterhelést a lehajtóknál, ezért a környezetvédelmi vizsgálatok után új építési engedélyezési eljárást is le kell folytatnia a Közlekedési Főfelügyeletnek.
Szigetmonostor önkormányzata azért indított pert a Közlekedési Főfelügyelet ellen, mert az M0-ás Duna-hídjának megépítésére adott engedélyekor nem vette figyelembe az 1999 óta jogerős környezetvédelmi szakhatósági engedélyt, ami szerint a nagy híddal egy időben egy másik kis híd megépítése is szükséges.
Szilágyi Lajos, Szigetmonostor polgármestere hangúlyozta: ragaszkodnak a kis híd megépítéséhez, e nélkül a település nem adja meg a használatba vételi engedélyt.