A méret mégis számít?

Infostart
2006. augusztus 1. 12:30
A Combino típusú villamosokat a Siemens düsseldorfi telephelyén dolgozták ki, mintegy válaszként a kötöttpályás városi közlekedésben megjelent piaci kihívásokra. A prototípust több mint 10 éve szállításották le, azóta komoly nemzetközi érdeklődés mutatkozik alacsonypadlós, három hosszúságban gyártott villamos iránt. Azonban a Combino bevezetése nem volt teljesen problémamentes.

Két éve, 2004 nyarán Düsseldorfban technikai nehézségek miatt átmenetileg több Combino-villamost ki kellett vonni a forgalomból, de mivel a gyártó cég, a Siemens azonnal közölte, hogy a hibákat saját költségére kijavítja és az okozott kárt is megtéríti, a város eltekintett jóvátételi követelések előterjesztésétől - jelentette az InfoRádió németországi tudósítója.

A Siemens természetesen még az öt régi villamos átmeneti üzemképessé tételére fordított összeget is magára vállalta, és így gyakorlatilag fennakadás nélkül lehetett biztosítani a Rajna-parti nagyváros közforgalmát.

A rövidebbet választották

Düsseldorfban a Combino legrövidebb, alig 20 méter hosszú változatát vezették be, de szakértői körökből származó értesülés szerint a döntésben szerepet játszott az is, hogy a hosszabb szerelvények esetében több hibalehetőség merül fel.

Így nem véletlen, hogy Augsburgban, Erfurtban vagy Potsdamban, de még a svájci Baselban is a rövidebb villamosok iránt volt érdeklődés.

A budapesti megrendelésre azonban a Siemens némileg módosított a Combino korábbi változatán, a keréktávolságokat, valamint a kerékprofilokat a főváros vágányzatához igazította, az alumíniumvázat acéllal cserélte fel, és ezzel növelte a szerelvény súlyát, ami - rendkívüli hosszúsága miatt - rekordértéket ért el.