A lap birtokába került rendőrségi tanulmány szerint a megyei főkapitányságok harmadában nem is léteznek forgalomellenőrző egységek, és a megyeszékhelyeken városi rendőrkapitányságai közül is csak nyolcnak van ilyen szervezete.
Többek között ez az oka annak, hogy az autópályák kivételével szinte csak traffipaxos autóban ülő, vagy a lézeres sebességmérő állványa mögött "áldozatára vadászó" közlekedési rendőrrel találkoznak az autósok az utakon.
A Magyar Nemzetben olvasható, hogy már nem csupán a nagykörúti villamos felújítás miatt áll a bál a fővárosban, hanem a botrány kivizsgálására indított eljárás körül is, mivel kiderült: a független szakértői vizsgálat finanszírozója annak alanya, a BKV.
Demszky Gábor főpolgármester a lapnak elmondta: bízik a szakértők függetlenségében, de Magyarországon nem lehet olyan villamosokkal foglalkozó szakembert találni, akinek nem volt köze a BKV-hoz.