Egyre többekkel történik meg, hogy az autópálya-használat után nem sokkal megérkezik a bírság, mert a matricavásárlási szándékuk elveszett valahol a számítógépes hálózatokban.
Varga László, az Állami Autópályakezelő Zrt. értékesítési ellenőrzési igazgatója állítja: nem az autópályakezelő rendszerében van a hiba.
A mobiltelefonos vásárlást az úthasználó kezdeményezi egy sms-sel, a mobilszolgáltató visszaküld neki egy másik sms-t, amiben azt kéri tőle, hogy igazolja vissza: valóban erre a rendszámra, ilyen érvényességi idővel éd kezdő dátummal kért úthasználati jogosultságot - hangsúlyozta Varga László.
Ezután az úthasználónak kell küldenie egy második sms-t, amiben megerősíti az információkat; majd kap erre egy végleges válaszüzenetet, amely kimondja: innentől kezdve jogosult az autópályák használatára.
Ha valaki nem kapta meg ezt a második visszaigazoló sms-t, akkor a mobilszolgáltatójához kell fordulnia, mert az igény el sem jutott az autópályakezelőhöz.
Nem küldenek második üzenetet
Somlyói Dóra, a Pannon kommunikációs igazgatója szerint az egyik leggyakoribb probléma, hogy rossz formában adják meg az ügyfelek az adatokat.
Ennél is gyakoribb, hogy csak az első sms-t küldik el a vásárlásról, ami önmagában csak a szándékot jelzi. A használati utasítás úgy szól: ügyfelünk akkor lépjen fel az autópályára, amikor már megkapta azt az sms-t, amelyben tájékoztatjuk a tranzakció sikerességéről - tette hozzá Somlyói Dóra.
A mobilszolgáltatónál azt ígérték: minden esetben megvizsgálják az ügyfelek panaszait. Az autópályakezelő viszont csak akkor fizeti vissza a bírságot, ha mind a négy sms megvan a telefonban.
Az igazolásokat érdemes tehát megőrizni, és ha valaki néhány másodpercen belül nem kap visszaigazolást a vásárlásról, inkább vegyen pályamatricát az első benzinkútnál.