A két szerelvény július közepéig csak a hétvégi napokon közlekedik, csak ezután állnak hétköznapi forgalomba.
A világ leghosszabb, 54 méteres egylégterű villamosa darabonként 820 millió forintjába kerül a BKV-nak.
A Moszkva térről utasokkal kigördülő szerelvényen utazott Demszky Gábor főpolgármester, valamint Aba Botond, a közlekedési vállalat vezérigazgatója is.
Átépítések és viták
Az alacsonypadlós, padlófűtéses villamosok vonalán a BKV az elmúlt hetekben - civil szervezetek kritikái közepette - átépítette a peronokat, hogy a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis kismamák könnyebben feljuthassanak a járműre. A szellőztetést légbefúvással oldják meg a villamosokban.
A hagyományosan sárga színű villamosokat a Siemens cég gyártotta le Budapestnek, ugyanúgy, ahogy az első szerelvényt is, amely még 1887-ben indult el a Nagykörúton.
A BKV most 40 villamost rendelt a cégtől, a modern szerelvények jövő nyárra váltják ki teljes egészében a jelenlegi Ganz-villamosokat.
A régi villamosok csaknem 3 évtizede szolgálnak
A Ganz-villamosokat 1963 és 1981 között gyártották Magyarországon, összesen 151 szerelvény készült. A járművek csaknem három évtizede, 1978 óta futottak a budapesti Nagykörúton, előtte más vonalakon szállították az utasokat.
A 4-6-os villamos a világ legforgalmasabb vonalai közé tartozik, naponta mintegy 220 ezren utaznak a járatokon.
"A tömegközlekedés nem a szegények szimbóluma"
A főpolgármester nemrég azzal mutatta be a Combino villamost, hogy aki ezzel utazik, az érezheti: "a tömegközlekedés nem a szegények szimbóluma".
Aba Botond cégvezető korábban elmondta: összességében 36 milliárd forintba kerültek az új villamosok. Az üzemeltetésükhöz szükséges infrastrukturális beruházásokra - például a remizek és a nagykörúti peronok átépítésére - 6,1 milliárd forintot fordítanak.