Kaszinót építenének a Hajógyári-szigetre

Infostart
2006. március 30. 08:37
Komoly környezeti terhelést jelentene a Hajógyári-szigeten, ha megvalósulnának a mostani tervek. Azok ugyanis kaszinó, hotel, konferenciaközpont létesítéséről és új bevezető utakról szólnak. A volt hajógyár rehabilitációjára szükség van, de nem lenne szabad a parkos terület ekkora részét beépíteni - véli a Védegylet.

"Nem ragaszkodunk a jelenlegi állapot fenntartásához. A tervezett beruházási területnek egy része jelenleg is beépített, a volt hajógyár részben leromlott ipari területéről, tehát úgynevezett rozsdaövezetről van szó. Ennek a rehabilitációja kifejezetten érdek és cél" - hangsúlyozta az InfoRádiónak Jávor Benedek, a Védegylet munkatársa.

A probléma a környezetvédők szerint a tervezett beruházás mértékével van.

Az eredeti tervek szerint ugyanis egy tízezer fős konferenciaközpontot, 140 ezer négyzetméter szintterületű szállodakomplexumot, további 60 ezer négyzetméteres apartman hotelt és 30 ezer négyzetméteres kaszinót építenének a Hajógyári-szigetre.

Egy ilyen létesítménycsoport a becslések szerint minimum napi 3-5 ezer autót vonzana a szigetre. A megnövekedett forgalmat pedig - a Védegylet munkatársa szerint - óhatatlanul is a sziget megmaradó parkos részén vezetnék át.

Mennyi park marad?

Budapest már így is tragikus helyzetben van zöld területeinek mértékét tekintve. Ebből sok ezer négyzetmétert beáldozni egy magáncélú beruházásra, elfogadhatatlan - hangsúlyozta Jávor Benedek.

A Védegylet elsősorban a beépítési mérték jelentős csökkentését próbálja elérni, annak érdekében, hogy a zöldterület minél jelentősebb része megmaradjon.

Az épületek alapterülete mellett azonban kifogásolják az építmények párkánymagasságát is, amely a tervek szerint eléri a 28 méter is.

Ilyen magas épületek rettentő módon "kiugranának" a Hajógyári-sziget alapvetően zöld képéből - mutat rá Jávor Benedek.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást