"A 2002-es országgyűlési választás két fordulója közötti hangulatot felidézve személy szerint nagyon pozitívnak tartom, hogy van kampánycsend időszak, amikor mód van a felhalmozódott feszültségek után egy kicsit átgondolni, hogy kire is szavazzon az ember" - fogalmazott Tóth Zoltán az InfoRádiónak.
A választási szakértő megjegyezte: van ahol hosszabb a kampánycsend, Szlovákiában például három napos.
Tóth Zoltán szerint a kampánycsend intézménye hosszú távon is megmarad: az Alkotmánybíróság ugyanis eddig elutasított minden olyan beadványt, amely a kampánycsend alkotmányosságát kérdőjelezte meg.
Egy dolgon azért változtatna a szakértő is
Egy olyan területe azonban van a kampánycsendnek, amelyet a választási szakértő szerint is felül kellene vizsgálni: ez a közvélemény-kutatási adatok nyolc napos moratóriuma.
A probléma a jelenlegi rendszerrel az, hogy miután a felmérések általában egy héttel azelőtt készülnek, hogy nyilvánosságra hoznák az eredményüket, az utolsó, 8 nappal a választások előtt közzétett felmérések a szavazás időpontjában már két hetesek. Így nyilvánvalóan nem tükrözhetik a kampányhajrában történő véleménymódosulásokat.
A közvélemény-kutatások közzétételében így valószínűleg közelíteni kellene az általános kampánycsend - vélekedett Tóth Zoltán.