Kalóz-reklámcégek a fővárosban

Infostart
2006. március 10. 05:02
A társasházak közös képviselőit tömörítő szervezet elnöke szerint több kalóz-reklámcég alakult az elmúlt hetekben, amelyek nemcsak az önkormányzatnak, hanem gyakran a lakóknak sem fizetnek a ház homlokzatára, vagy a tetőre kihelyezett óriási hirdetésekért. A plakátokon szinte kizárólag választási hirdetések vannak.

Langer Iván az InfoRádióban elmondta: nemcsak a reklámcégek, hanem az önkormányzatok is jogsértést követnek el. A hirdetésekre ugyanis csak akkor adhatnának engedélyt, ha a reklámcég egy olyan szerződéssel fordul hozzájuk, amelyet a társasházzal kötöttek.

Az egyik Baross téri, Langer Iván által kezelt ház homlokzatán olyan plakát van, amelyről máig nem tudják, hogy ki tette fel.

A közös képviselő szerint a pártok kifizetik a hirdetés díját, a társasházak viszont ebből semmit nem látnak. Õ azt mondta: ezek a reklámcégek kifejezetten azért jöttek létre, hogy illegálisan rakják ki a hirdetéseket.

A Magyar Közterületi Reklámszövetség is azt tapasztalta, hogy a kampány során megszaporodtak az illegális hirdetések. A testület reklámháló szekciójának vezetője szerint ez egy új jelenség, és azokat kellene büntetni, akik a hirdetést megrendelték.

Szigeti Péter az InfoRádióban azt mondta: egy frekventált helyen akár havi 4 millió forintba is kerülhet egy óriáshirdetés kihelyezése. A társasház ebből legalább 3 millió forintot megkap.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A Magyar Közterületi Reklámszövetség munkatársa
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Langer Iván, a közös képviselõk szervezetének vezetõje
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást