eur:
411.21
usd:
394.16
bux:
79406.12
2024. november 22. péntek Cecília
Nálunk is külön járműkategória lehetne az iskolabusz, saját, szigorú szabályokkal

Nálunk is külön járműkategória lehetne az iskolabusz, saját, szigorú szabályokkal

Támogatja a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete az oktatásért felelős államtitkár néhány nappal korábbi felvetését, miszerint az Egyesült Államok mintájára Magyarországon is létrehozzanak egy külön járműkategóriát az iskolabuszoknak.

A Testnevelési Egyetem oktatási rektorhelyettese kiemelte: a legfontosabb az, hogy a gyerekek biztonsága szavatolva legyen, ennek kell mindent alárendelni.

„Ez egy többtényezős dolog. A pedagógusoknak kell okos, megfelelő döntéseket hozniuk, de emellett nyilván a közlekedésbiztonsági szakembereknek, és a buszokat, utazási irodákat működtetőknek is alaposan végig kell gondolniuk, hogy az a gyakorlat, amit eddig folytattak, megfelelő volt-e vagy nem” - vázolta a feladatokat a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének alelnöke.

Nálunk is külön járműkategória lehetne az iskolabusz, saját, szigorú szabályokkal

Hozzátette: amellett, hogy a sofőrnek kipihentnek kell lennie, a járműnek is megfelelő állapotban kell lennie. Az is fontos, hogy mennyire utaznak messzire a gyerekek, milyen terepviszonyok között, illetve nappal vagy éjszaka kell vezetni.

Az oktatásért felelős államtitkár néhány nappal ezelőtt azt mondta, elgondolkodnak azon, hogy az Egyesült Államok mintájára Magyarországon is létrehozzanak külön járműkategóriát az iskolabuszokra.

Hamar Pál úgy véli, hogy ennek a tervnek van relevanciája.

„Az Egyesült Államokban egészen sajátos szabályok is érvényben vannak: ha egy iskolabusz egy vasútátkelőhöz ér, akkor a sofőrnek ki kell szállnia és meg kell győződnie arról, hogy nem jön-e vonat,

és csak miután visszaszáll a járműbe, kelhet át a sínen” - tette hozzá az egyetemi tanár.

„Az Egyesült Államokban annyira precízen és annyira a gyerekek megóvása érdekében alkottak szabályokat, hogy ha nem is betű szerint vagy teljesen, de bizonyos része nekünk is követendő kellene, hogy legyen” - véli a Magyar Testnevelő Tanárok Egyesületének alelnöke.

„Elképzelhetőnek tartom, hogy külön kategóriájú iskolabusz, vagy külön erre szakosodott utazási irodák kimondottan erre a tevékenységre szakosodott alkalmazottai utaztassák a gyerekeket buszos kirándulásokra,

esetleg sítáborokba” - jelentette ki Hamar Pál.

Január 20-án éjjel  egy magyar fiatalokat szállító autóbusz szenvedett balesetet  az olaszországi Verona közelében, amelyben tizenheten életüket vesztették, huszonhatan pedig megsérültek. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Emelkedő parkolási díj, városi terepjárók dupla összege és hétvégi fizetőövezetek - Újabb javaslatok érkeztek a főváros elé

Karácsony Gergely péntek délben bejelentést tett a parkolási rendszerváltó csomagjáról. Később aztán felkerült konkrét 12 oldalas javaslata, melyből további javaslatai is megismerhetőek. Ebből kiderült, hogy a zöld rendszámos autókat érintő szigor mellett új intézkedéseket tenne a főpolgármester Budapest parkolását illetően: általánosan magasabb parkolási díjak, a városi terepjárók diszpreferálása (1,8 tonna belső égésű motor esetén és 2 tonna elektromos autók esetén), belvárosban hétvégi parkolási díj. Fontos fejlemény az eddigi bejelentésekhez képest, hogy javaslata 2026. január 1-től venné el a zöldrendszámos autók ingyenes parkolási lehetőségét.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×